There was an error in this gadget

Followers

Saturday, March 5, 2011

agar-agar milo......tanpa peti sejok nyer...

treng teng tengggg!!!!!!!!!!!!! nahhh....kali ni...aku buat agar-agar pulak....tapi bezanya agar-agar aku ni....nak tahu apa??? haaaaaaaaaaaaaaaaa....agar-agar tanpa perlukan peti sejok....yer....benar...tanpa peti sejok....

tentu ada yang akan bertanya...

"awaq hang tak guna peti sejok??? tak sedap lah buat agar-agar tak sejok"

yerrr kangkawan...beta masih lagi pelajar yer...kat bilik beta tak derk peti sejok....dan begitu jugak lah ngan bilik2 rakan sepejuangan.....kalo ada pon kat desa bakti...tu pon peti sejok kongsi...memang penuh dan busuk...huhuhu...ok okeh....bagi yg masih begelar pelajar mahupun anda2 yang tak der peti sejok...ataupun...peti sejok anda dah dihantar ke klinik tetapi degil jugak nak buat agar-agar........JANGAN RISAU!!!! anda still boleh buat agar-agar......

memandangkan hanya aku dan rumate aku jer yang kat bilik ni...maka aku buat agar2 dalam kuantiti yg seciput aja.....if nak buat banyak rasa tak sabar pulak tunggu dia nak sejok...hohoho...okeh....ni lah cara nya....


sebelum cerita lebih lanjut......jom sediakan bahan2 nya terlebih dahulu....

peket agar-agar
2 sudu milo
2 sudu gula (tak nak manis boleh kurangkan...)
segelas penuh air
*sebungkus ais harga 40sen (4kupang) 

*yang ni terpulang ler kat korang...if degil jugak nak yang sejok korang beli la ais kat kedai mana2 yang dekat ngan korang....hehehe...if tak nak pon tak per.....



 cara-cara nak buat nya pulak ialah........

1.  masukan air di dalam periuk dan tunggu sehingga mendidih
2.  masukkan peket agar-agar ke dalam air yang dah mendidih itu tadi
3.  kacaukan hingga agar-agar tersebut cair 
4.  masukan 2 sudu milo dan kacaukan
5.  masukan 2 sudu gula dan kacaukan
6. angkatkan campuran tersebut dan letakan di dalam bekas agar-agar...
(aku tak der bekas yang cantik2 siap bcorak2 tu...so...aku guna jer apa yang ada...heehhee..)
7.  letakkan bekas agar-agar yang dah di isi agar-agar itu di dalam mangkuk yang lebih besar
8.  masukan ais di dalam mangkuk yang lebih besar itu...


9.  tunggu sehingga agar-agar mengeras....


taraaaaaaaaaaaaa!!! jadi lah agar-agar kita.............ehhehhehee....






ala rasa sama jer ngan agar-agar kat dalam peti sejok tu....hehehhehee...selamat mencuba!!!!!!!!!!!! hehehhee.........

No comments:

There was an error in this gadget

Info-info terkini FUC

NO ????