There was an error in this gadget

Followers

Tuesday, October 19, 2010

Kakak, adik kahwin jika tewas kung fu

BEIJING: Dua adik-beradik wanita yang mahir berkung fu di bandar raya ini, menganjurkan satu pertandingan mempertahankan diri itu selama tiga hari bertujuan mencari bakal suami.

Peserta lelaki yang berminat perlu menunjukkan kehandalan memanah, angkat berat dan seni tempur. Pemenang peringkat akhir dikehendaki mengalahkan adik-beradik berkenaan dalam perlawanan Kung Fu satu lawan satu.
“Hanya adik-beradik itu ditewaskan peserta dibenarkan membuka topeng muka untuk melihat wajah mereka untuk kali pertama sebelum membuat lamaran,” kata rakan wanita berkenaan. – Agensi

(Petikan dari Berita harian Online 19/10/2010)

komen aku.........

aku tak tau ler if betul2 ada orang nak ikut pertandingan ni........and aku rasa pertandingan ni pun macam tak logik jeer...if aku lelaki yang hebat kungfu pun...aku tak akan join pertandingan ni walaupun aku tak ada teman wanita mahupun isteri.................nak tahu kenapa????

sebab aku tak kenal pun perempuan tu...kan pompuan tu pakai topeng??? sooo...banyak kebarangkalian yang boleh blaku....antaranya....

1) takot muka dia huduh and tua kerepOt....
aku tak kenal dia....so wat apa aku bsusah payah....bmati matian nak menang untuk jadikan dia sebagai istri..........kang aku kawan ngan dia skali tengok muka dia huduh....tua kerepOt....naaa....nak ker kawen ngan pempuan tua muka huduh kerepOt yang dah nak habis tempoh??????????????


2) tak kenal hati budi dia pOn....
haaa........yg tua kerepot and huduh tu masih ok lagi.......tp cam mana pulak dia ni sepisis panas baran???? kaki belasah??? aaaaaaaaaaaaaaa....kan dia hebat kungfu??? soooo.....ini bmakna dia nie sepisis suka sepak sana...terajang sini.....bagaimana pulak if kita usik sikit...kena lah pelempang.....gaduh sikit....siap bawak samurai nak potong kepala.......eeeeeeeeeeee...tak rela i tau..........


haaaaaaaaaaa...............buat masa nie....hanya 2 benda tu jer lah yang aku dapat pikekan buat masa nie.......coz bagi aku laa...memang cam ngok ngek sikit ler if buat benda cam nie....kalau anda ler....sanggup ke bmati-matian untuk dapatkan hadiah yang kitak tak tahu apa dia?? or dalam situasi ini.kawen ngan orang yang kita tak kenal?? yang kita tak pernah jumpa??? for me......opcoz tak akan.........lain la if kita nampak and tahu apa hadiah yang bakal kita menangi.....contohnya.....siapa menang dapat rumah banglo.........or siapa menang dapat keta ferari....or dapat duit 100 bilion....atau pun dlm al-kisah ni tadi....jika menang boleh kawen dengan gadis jelitawan yang pandai kungfu..............hahahahahahha!!!!

adakah anda setuju dengan saya??????????? kihkih.... ^_^

Suasana bising jejas deria rasa

[sekadar gambar hiasan jer]

LONDON: Jika anda dapati rasa makanan yang diambil ketika dalam penerbangan tidak sedap, jangan salahkan dapur atau mereka yang memasaknya.


Kajian terbaru menunjukkan bahawa keadaan bising di dalam pesawat menjejaskan deria rasa kita, mengurangkan keupayaan merasa manis dan masin makanan. Keputusan itu boleh menerangkan mengapa hidangan di dalam pesawat kelihatan begitu menyelerakan mempunyai rasa yang kurang.


“Ada pendapat umum mengatakan makanan dalam pesawat biasanya tidak begitu bagus,” kata Andy Woods, seorang penyelidik dari Unilever.


“Saya pasti syarikat penerbangan melakukan yang terbaik dan disebabkan itu, kita mungkin tertanya-tanya jika ada sebab lain mengapa makanan tidak begitu sedap.


“Satu sebab mungkin kerana bunyi bising memberikan sedikit kesan,” tambahnya. Seramai 48 sukarelawan ditutup mata dan diberikan makanan manis dan masin seperti biskut dan kerepek sambil mendengar bunyi bising atau senyap melalui fon telinga. Hasilnya, mereka mendapati bunyi bising latar menyebabkan makanan disifatkan sebagai kurang masin atau manis oleh mereka yang merasainya.

“Berdasarkan apa yang ditemui, semuanya bergantung kepada kesan tumpuan anda. Dalam keadaan bising, bunyi menarik anda daripada merasai makanan dengan lebih baik,” kata Woods. – Agensi

(sumber petikan dari Berita Harian Online 18 Oktober 2010)


hurmm..........rupa2 nya ada kesan jugak deria rasa kita semasa makan di dalam kapal terbang ek?? tapi....makanan di dalam kapal terbang bagi aku memang TAK menarik dan menyelerakan....semua kan makanan segera.....main masuk jer dalam ketuhar (oven)......yang nampak menyelerakan tu HANYA di dalam gambar jer.......

Thursday, October 14, 2010

Kanak-kanak Pintar Cerdas

[Adi Putra salah seorang kanak-kanak pintar cerdas di Malaysia]

Untuk memberikan definisi yang tepat terhadap pintar cerdas sememangnya merupakan salah satu isu yang sehingga kini menjadi pedebatan di antara banyak pihak di seluruh dunia. menurut Stanford Binet (1916), orang pertama yang menjalankan ujian pintar cerdas yang dikenali sebgai "The Stanford-Binet Test" telah memberikan definisi pintar cerdas sebagai merujuk kepada keupayaan individu memahami, membuat pertimbangan dan penaakulan dengan baik. mengikut Terman (1916) pula berkata bahawa pintar cerdas ini sebagai seseorang yang berkebolehan untuk berfikir secara abstrak.


Definisi bagi pintar cerdas ini juga kita boleh lihat daripada pandangan dan istilah daripada bebrapa negara di seluruh dunia. menurut persekutuan Amerika Syarikat, pintar cerdas ditujukan kepada kanak-kanak pelajar atau belia yang berpotensi dan mempunyai pencapaian tinggi dari segi bidang interlektual, kreativiti, artistik, kebolehan kepimpinan dan juga mempunyai bakat dalam bidang seni dan muzik yang mengagumkan, serta mereka memerlukan aktiviti atau perkhidmatan yang lain dari yang lain atau istimewa yang tidak dapat diperoleh di sekolah biasa demi meningkatkan tahap kebolehan mereka. (sumber daripada www.spe-ed.bet/ld-pintarCerdas.php)


Manakala bagi negara lain seperti di Kanada, pintar cerdas ditakrifkan sebagai suatu darjah keupayaan intelektual yang luar biasa yang memerlukan pengalaman pembelajaran yang berlainan daripada apa yang disediakan di sekolah biasa untuk memenuhi tahap keupayaan akedamik dan potensi mereka. (Sumber daripada www.spe-ed.net/ld-pintarCerdas.php)


Di England pula, pintar cerdas merujuk kepada 5 peratus dari semua populisi sekolah di dalam bidang akedamik manakala cerdas pula adalah 5 pratus teratas dari semua bidang lain. Pelajar pintar adalah mereka yang memiliki kebolehan tinggi untuk 1 atau lebih di dalam subjek akedemik. mereka ini tidak perlu menjadi pintar untuk semua subjek. Pelajar Cerdas pula adalah mere yang mempunyai kebolehan tinggi dari segi sukan, muzik, lukusan atau seni persembahan. (Sumber daripada www.spe-ed.net/ld-pintarCerdas.php)


Menurut Kamus Dewan pula, pintar cerdas diistilahkan sebagai cekap dan pandai, manakala cerdas didefinisikan sebagai sempurna anal. Maka, secara umumnya, pelajar pintar cerdas dan berbakat merupakan individu yang memiliki potensi yang tinggi dalam pelbagai aspek perkembangan dan pertumbuhan. Seperti yang diterangkan di dalam Teori Kepelbagaian Kecardasan (Multiple Intelligences) oleh Howard Gardner.


Individu yang pintar cerdas mempunyai daya IQ yang tinggi. Tahap IQ mereka yang pintar cerdas terbahagi kepada 5 tahap iaitu ;

1. Mildly Gifted -- 115 hingga 129
2. Moderately Gifted -- 130 hingga 144
3. Highly Gifted -- 145 hingga 159
4. Exceptionally Gifted -- 160 hingga 179
5. Profoundly Gifted -- 180

(Sumber daripada www.giftedkids.about.com/od/gifted101/p/gifteddef.htm)

Melalui dapatan data yang biasa, kebanyakkan individu yang membuat ujian IQ akan mendapat markah !Q di antara 85 dan 115, dan kebiasaannya mendapat tahap IQ sebanyak 100. semakin tahap IQ kanak-kanak itu melebihi 100, semakin kanak-kanak itu memerlukan pendidikan khas.

Friday, October 8, 2010

Pengalaman guna kerusi roda di kelas Dr Lee (PPK331e)



masa kelas Dr. Lee Ley Wah (PPK 331E Technology and Innovation for Special Education) yang btajuk Inclusive Learning/Assistive Technologes for Students With Physical Impairment....Dr. telah menjemput seorang Dr. pensyarah jemputan dari skul Sains Kemasyarakatan....tapi aku dah lupa dah nama beliau...huhukk...sorry yer??? kehh.....masa kelas 2 jam tu....kami telah mengimbas kembali pelajaran yang pernah kami ambil pada sem-sem lepas...iaitu mengenai Orang Kurang Upaya (OKU) Anggota...khas mengenai cacat anggota kaki...

[Dr. Lee Ley Wah memberikan beberapa penerangan kepada kami]

Dr merupakan seorang perjuang hak2 OKU....malah beliau juga merupakan individu OKU yang cacat anggota kaki.....beliau menggunakan kaki palsu....saya amat kagum dengan cara Dr menyampaikan ceramah beliau...beliau juga ada menceritakan pengalamannya dan rakan-rakannya yang cacat anggota kaki...salah satu cerita yang bagi saya amat melucukan ialah mengenai rakannya yang cacat anggota kaki yang memakai kaki palsu....rakannya membawa motosikal....tetapi ada sebuah kereta dipandu dekat dengan rakan Dr berkenaan sehingga kereta tersebut bgesir dengan motosikal rakan Dr....akibat daripada gesiran itu, rakan Dr jatuh dari motosikal berkenaan...malah...kaki palsu rakan Dr juga terpelanting...seorang tua yang berada di belakang motosikal rakan Dr segera turun membantunya....namun, apabila terpandang sebelah kaki rakan Dr tiada...org tua berkenaan terus pensan...rakan Dr yang tjatuh tu tadi segera mendapatkan kaki palsunya dan memangil org kampung untuk membantu orang tua yang pensan itu td....hihihik.......kasihan org tua pu pensan...ingatkan nak tolong orang...last2 org pulak tolong dia kan??? ehhehe...agak lucu....


Dr juga ada menerangkan menggenai kaki palsu....tongkat OKU dan kerusi roda..malah Dr juga ada membawa contoh2 kerusi roda dan tongkat2 yang digunakan.......

[Ayu mencuba menggunakan tongkat siku]

Dr turut ada memaparkan cara2 menggunakan kerusi roda...malah beliau turut memaparkan beberapa video mengenai masalah2 mereka yang menggunakan kerusi roda ni....contohnya dari segi pembinaan tandas OKU yang tidak sesuai....rem yg tidak sesuai dan penggunaan tempat letak kereta OKU....


kami bukan sahaja melihat video dan mendengar ceramah dr Dr...malah kami telah mencuba sendiri penggunaan kerusi roda dan tongkat OKU...

[saya akui...memeng sukar nak gunakan kerusi roda ni....nak tolak dia mmg memerlukan tenaga yg kuat pada tangan...huhuhu....]

[tp...ok sikit bila ada orang yang membantu....hihik...]

wlau bagaimanapun...saya tertarik dengan kata2 Dr jemputan kami tadi...

"jangan tolong mereka kerana simpati......tapi tolong mereka jika mereka benar-benar memerlukan....OKU bukan mahukan simpati daripada anda...............anda harus ingat itu...."


kata2 Dr itu amat benar sekali...aku juga ada seorang kawan yg juga cacat anggota kaki selepas kemalangan...dia juga pernah memberitahu aku hal ini...

"kau sebagai bakal guru pendidikan khas harus ingat.....OKU paling tak suka org tolong mereka kerana simpati........mereka bukan mahukan simpati......jadi...jangan tolong mereka kerana simpati....aku cakap cam ni coz aku juga faham perasaan mereka...sbab aku juga OKU..."

memang...banyak halangan mereka yang cacat anggota ni nak b'ada di khalayak ramai...salah satu sebabnya adalah halangan persekitaran yang tidak sesuai.......wp mmg dibina untuk mereka tetapi insan2 yg tak reti bahasa ni yg menyalahgunakan kemudahan mereka...contohnya tandas OKU....kdg2 di sesetengah tempat mmg ada tandas OKU...tetapi tandas tu berkunci....ada juga tandas tu tak sesuai pun untuk OKU...coz pintu nya yg dibuka dari dalam...tandas yang sempit...pemegang yg x dapat di alih dan sebagainya.....

[Akma cuba nak naik kereta....]

kami juga ada mencuba untuk menaiki kereta dengan kerusi roda....mmg sukar sekali....pintu harus dibuka dengan luas agar memudahkan badan masuk ke dalam kereta....jadi tapak letak kereta OKU perlulah luas...
[Siti cuba naik tempat yang ada halangan...ada orang gak yang tolak kat belakang tu..hihik...]

dalam halangan seperti ini bagi saya mmg sukar sekali jika tiada orang yang menolong untuk menolak dari belakang...namun...kawan saya yang bkerusi roda dapat naik dan turun dari halangan seperti ini........wow...!! saya sendiri kagum dengan beliau.............ehhehehe...


apa pun...kelas hari tu mmg amat menyeronokan malah memberikan kami kesedaran tentang pentingnya kemudahan2 untuk mereka yang OKU...bak kata pensyarah jemputan ;

"kami juga bayar cukai macam anda...maka kami juga ada hak untuk menikmati kemajuan dan kemudahan yang ada...."


mmg benar....mereka juga perlu hak untuk mendapat kemudahan dan kemajuan negara...diharap...banyak lagi kemudahan yang boleh membantu mereka bergerak dengan bebeas....

ya....puji Tuhan! aku mmg bersyukur dengan pemberian Bapa di Syurga dengan apa yang aku ada waktu ini....kekurangan tidak b'erti kita lemah...tetapi merupakan suatu jalan untuk kita dekat dengan Nya dan menerima kasih kurnia Nya...amen! ^_^

Wednesday, October 6, 2010

kesedaran semantik...

seperti yg anda2 sekalian tahu [atau tak tahu]...aku mrupakan pelajar minor BM...sem ni aku ambik paper semantik....dalam banyak2 benda yg aku belajar sem ni...part fitur semantik (Prof. Asmah Haji Omar) la yang aku paling suka dan juga tak suka....



suka??
coz memberikan aku ksedaran tentang makna2 semantik kat sesetengah perkataan yang konunnya sama makna...jangan cakap korang....aku selama ini pun ingat sama jer maksud nyer...

conto nya konsep memukul --> tendang dan terajang.... [selain KK..KN pun boleh guna kaedah fitur semantik cari beza sstu makna pkataan tu]....

aku tau...bagi korang [aku pun sama]...pgunaan tendang dan terajang ni cam sama maksud jer kan??tol tak???tetapi kangkawan...realiti nya mmg berbeza...........huhuhukkk...........

(ni sekadar contoh yg ku dapat cari pasal 2 perkataan ni...mungkin korang ada pandangan dan idea lain?? boleh jer komen kat bawah tu nanti...)

tendang
+ Kata Kerja
+ - manusia
+ guna kaki
+ tenaga kuat

terajang
+ kata kerja
+ manusia
+ guna kaki
+ - sasaran badan
+ tenaga sangat kuat

haaaa.....tu la antara fitur2 semantik bagi 2 perkataan tsebut....nampak tak beza nya?? antara beza yg ada kat situ ialah penggunaan aksi ni....penggunaan tendang boleh digunakan untuk manusia dan bukan manusia....maksud nyer...kita boleh tendang bola...tendang pintu...tendang batu dan lain2 la.....bagi terajang pula.......hanya boleh digunakan untuk manusia......sebab tak kan la kita nak kata "ali menerajang bola itu."............boleh terima ker???tak boleh kan??coz dah set dalam minda penutur jati BM mmg tak sesuai...........hihik...


tak suka??? tetttt!!!!!!!!!!!!!!!!
tak tau ler korang....tapi bagi aku mmg memeningkan kepala hotak aku yg bergeliga ni la nak cari fitur2 semantik bagi makna sesutu pkataan tu...apatah lagi bila pkataan tu hampir sama maksud nya...yang hanya ada 1 atau 2 jer untuk membezakan nya.........dan yang paling teruk nyer bila ada perkataan tu aku sendiri pun tak tahu makna nya....huhuhu....


tapi apa pun....dalam mana2 matapelajaran tu mmg ada senang susah nya...yang penting kita kena enjoy dengan apa yang kita pelajari........kerana ilmu tu mahal tau??? nak masuk U nie dah brapa puluh ribu mak bapak korang labur??? PTPTN lagi??? naaaaaaaaaahhh..........ker gila mahal nya tu???hehehe..............bak kata putri "yang penting kita..........enjoy!!!!!!!!!!!!!!!!!!!" ^_^

Tuesday, October 5, 2010

tension punya pasal

idup nyadi nembiak sekula ngaga assignment t enda nemu tembu sigi t nyisa untak....aku kemari sigi amai bendar...nu asai ke mengkul untak bai ngaga asmnt nya....maya dah nu ka gila...ka tama alam spital batu 7 kuching....dia geng sepiak bilik rerauh ngagau....

"Hang nak join ceq makan ais kirm dok??"

dia aku lalu meda jam....mayanya pukul 10.30pm....pama bala laut tu mai makai sekelim memalam baka tu ko aku bjaku dalam ati.....

dahnya..."tanpa segan silu nya" aku alu nyaut.............

"boleh!!!!" <----- nyata mai rangka a.k.a bam
kumpul-kumpul bala kami [semua super senior suksis] semua ya bc lah 5 iku....gambal semua cg baka urang sakit sawan....ukai sawan babi nya........sawan bendar ngaga kerja....bak kitai....uji kerja gagak ke tumu enda la gambal nu mali baka urg sakit sawan baka nya.......hehehhee...

10min lepas nya...dia geng ku siku tu [ya bc mutosikal] datai la mai sekelim te kunsi2 bala kami td...ya bc mega meli ruti kena cal ba sekelim kenu ko jaku...ehhehee...



[sekelim khas beli ba Tesko enda jauh ari kampus]

makai sekelim pedelpop bala kami....jam maya nya dah pukul 10.40pm pia meh...kerja t digagak td dilengka dulu....ka makai sekelim kenu ko......maya makai....cg nu baka nama...berebut baka t enda kala makai sekelim....hehehe...

[maya ke berebut ngepam sekelim pedelpop...sah2 rangka]

te nyelai ya....enda dalai 10min....dah habis lengis terus sekelim nya td........hapuuuuu!!!!! nu baka ukai mensia........cecelap sekelim ulih meh dipam ke perut jampat nu baka nya.........ish3.......anak dara siapa nya kini???hehhehe........

[nu lengis wai wai....]

ukai takat lengis agi nya...nu licin...t kerubung sekelim nya ulih dipakai cg dah tama perut meh nya td....hihihik...berasai pama cda ya nya ney???nasib aku enda...[maka ya bendar gik ngepam]....

dah tembu ngepam sekelim...dia kami sambung baru ngaga asmnt....semangat la pas nya...ukai nama...laban dah senang ati makai sekelim....temu asmnt...apa gik...garing2 la ba atas katil...tama ke alam mimpi......................zZzzzzzz.............

.......................................................................................................................................

the next day.............
[pukul 1am]

kekasak...kekasak...........................pedis perut wai!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


hahahhaa.......nyaaaa....nyaaa....bak anang bam!! anang rangka!!! malam2 ka meh makai sekelim...sepi asai pedis perut...kumbai tak bula2 jaku urang tuai???

"anang makai utai celap maya malam...engai ke pedis perut"
ko jaku tuai....

nemu tang agi meh majak ke ati t cukup ya bam............huhuhu........nya meh...moral of the story...

badu makai celap maya malam...

^_^

Saturday, October 2, 2010

Bak Kut Teh!!!!! yummy!!

saritu bisi bala geng aku spon ku makai Bak Kut Teh ba kedai enda jauh ari kampus kami...sigi t selalu meh makai Bak KUt Teh dia...kali tu sepisil mimit la...ka nemu nama hal?? coz....sida ya t belanja...so...makai peri meh nya tadi...hahahaha....



siapa kitak te enda kala makai Bak Kut Teh???

amai kasih ti bisi t enda kala makai nya....Bak Kut Teh tauka nama uhang putih ya Pork Bone tea tu lauk asal ari menua China din...tang diatu kira dah nyadi lauk menua kitai ba Malaysia ditu...diatu pen ukai mina sida Cina aja te nyumai tauka makai Bak Kut Teh tu...bansa kitai Iban pu pen bisi meh...nu dah nyadi lauk te selalu dipanduk ba rumah...maya Gawai pen mayuh meh bala kitai Iban nyumai Bak Kut Teh...


apa ti best pasal Bak Kut Teh tu???

for me...piberit ku pasal Bak Kut Teh toe ianya sup ya...sup Bak Kut Teh toe ari herba engau rempah ratus ti cukup manah ke pengerai kitai...and paling sepisil pasal Bak Kut Teh tu ianya isi-isi di dalam ya....hehehehe...[ketawa dulu]....

ari nama kitai dah nemu nama isi ba dalam Bak Kut Teh tu...Bak dalam bahasa cina hokien ianya janik also known as babi [ti enda silap aku meh]....hahahahhaahahah!! <---- ketawa syuk...dalam bak kut teh toe mega ukai mina bc isi janik....TANG....bisi mega bala sida sepipat-sepipat lain...cunto ya...perut janik [wow!!]....ati janik [wow!!]....dilah janik [wow!!]...pending janik [wow!!]...and te paling penting dalam nya ianya tulang rusuk janik [wow!!].....cun kan?? kan??kan?? tang selain isi engau bala sepipat janik tu....tau mega dicampur engau sayur tauka kulat... *** nu nelan air liur aku naip utai tu***


baka ni ka nyumai Bak Kut Teh????

serious gak la ku ka madah...aku enda kala engau urang nyumai Bak Kut Teh toe....mina indai ku te kala nyumai ya...tang nya pun udah lama udah enda nyumai ya....ka pen enda arr...dagin janik diatu ukainya murah t ba menua Sarawak kitai din...sekilo isi dah bpuluh ringit....ti ka makai janik sigi nganti ujung bulan jak meh nya ney???hehehhee.....

ok..pulai baru ke tupik kitai...ianya BAK KUT TEH....hehehe...resepi ya...aku enda pasti...tang aku kala gak meda indai nyumai...sooo...tu meh resepi bak kut teh home made indai aku....[ingat2 lupa jak tu].....

bahan-bahan ya :
1. paket herba Bak Kut Teh
2. Isi, perut, tulang janik [barang ko kitak meh ka engkah nama...t bala t enda makai janik nya..tau gak ditukar engau manuk]
3. kulat celum [enda nemu nama kulat tu]
5. bawang putih segala [labu bawang putih ko laut]
6. kicap pekat
7. garam....bicin....gula....

cara-cara nyumai ya :
1. peruk janik engau kicap...lak ke dalam peti ais dalam 30min....
2 isi ai dalam periuk....antik sampai ainya mansau...
3. tepu ke paket herba Bak Kut Teh...bawang segala nya tadi...janik te diperap td...serta kulat celum nya ke dalam kuali t berisi ai nya tadi...
4. girau semua bahan2 nya td..
5. t ai dalam periuk nya kurang..isi baru sampai bahan2 dia enda peda...[reti ya ai mayuh gik la nya td]
6. anti sampai engkurak sup ya...dah nya tama ke garam engau bicin secukup rasa...dah nya tepu ke gula cimit jak....
7. anti sampai 30min tauka 1jam pia...peda dah lama engkurak kira dah mansau meh nya...ehhehe...


Bak Kut Teh tu tau mega dipakai bgulai engau asi engau sayu2 lain....apa tah lagi....t dipakai maya agi engkurak....tang jaga2...engai ke betu dilah....ahahahhaa....apa pOn...selamat mencuba ngagai bala kitak te enda kala nyepi ya....t bangat kelalah tauka lembau nyumai nya...nurun jak ke kedai cina....habis cerita...hahahha...kan?kan?kan??hehehhee......... ^_^

Friday, October 1, 2010

My bday ^_^

bmula 30hb sarinya setat la aku mulakan idup aku engau umur baru aku...hakai...brasai mai tuai bila dah nyambut bday ney...huhuhu...tang enda ngawa...umur nya mina angka...yg penting...cute nya anang kuhang...orite??hahahaa!!!


bc gak bala geng2 sama skul t nemu bday aku nanya....


"hei kek....sinek ko p sambut bday ko marek?"


engau mua bseri2 meh cda nanya aku...dah nya...aku engau selamba rock jak nyaut

"kat bilit sambil molah asmnt...."



ney...huk kapak kan jwpan aku??hehehe...tp cg amai meh nya td...enda kini2 meh aku bday ah...meripak ba bilik jak meh aku....ngaga asmnt...amai pama gak pmayug asmnt ku nya...huhuuhuk....



sooo...kesimpulan ya...tahun toe aku enda ngintu bday aku...yer la...adai urg engau ngintu...kdiri jak meh...huhuh....
taja pen adai urang engau aku ngintu bday....tang geng2 lama RP and geng2 ba pisbuk aku tetap wish bday...hehhehe...nu penuh wall post pisbuk ku gasak ke cda ya...hahahaha....



enda caya??? uji peda post wall ba pic baruh nya...wall post nya semua ya bday wish...hahahaha...toe jumlah bday wish tumu pagi 12am-sampai 11.28pm pia...bila itung2 ngam2 jam 11.59pm....ungkup urg t wish ku 102 iku....hahahahhaha....dasyat mai cda ya toe...hehehehe...




wpOn enda ngintu engau kawan2 & fmly taun toe...its ok...its orite....bc gak bala geng ku yang ka spon makai...ya...ukai on the day...but at least cda agi ingat ah....ehhehehe...and paling ngasuh tgepang tkenyit ati ya....my ex pon bc call wish bday...hahahhaa...lucu mai....and op coz...abak indai and bala ba rumah din pun bc call wish bday....hhehehe....



apa pon...bday ku kali toe ku ttp asai hepi....coz aku dah mula kehidupan baru aku...kehidupan baru aku sebagai seorang kristian....cewahhh...taja pen semua urang jauh ari aku...tang aku nemu...Iya enda kala jauh ari aku...Iya semampai engau aku...nyaga aku...hihihk....puji Tuhan...aku dah nerima kasih sayau Iya...amen... ^_^


There was an error in this gadget

Info-info terkini FUC

NO ????