There was an error in this gadget

Followers

Saturday, August 29, 2009

kBN (keM Bina Negara) lanjutan di BaLik pUlau, Pulau Pinang

kali nie....kami ahli2 SUKSIS join KBN lanjutan di Balik Pulau. kat peneng ni je pOn...tak jauh...kita g 15hb-17hb/8/2009...4sure lah...tempat dia mmg cantik woo~ kat tepi pantai...mmg tenang lah...tp mmg tak sangka juga..kat c2 lah tempat yg teruk kena tsunami dulu..hurmm...smasa dlm pjlnan ada la juga nampak kpg yg dulu paling teruk kena ombak tsunami tue..diaorg dah buat batu untuk matikan ombak..ku pOn tak tau nama benda tue..hihik~ kpg tue pOn nampak cantek lahh...huhuuu...rugi xde gambar kat c2..huhuu...

aktvt yg kitaorg main pon boleh tahan bez nya...mcabar ketakutan ku jer...benda yang ku takut...pada kem tue ku harungi **dah mcm lagu la pulak*....1st datang c2...nampak ada dorm tue mmg cantik laa...dlm ati ckp...ni tinggal dlm dorm tu kot...skali encik2 ktaorg suruh buat kemah...aduii...mmg lah..hahhaa...!!! 1st aktvt ktaorg is makan!!!!!!!!!!! ahhaha....yerlaa...sampai c2 petang...soo...kita yg non-muslim nie pOn g lah masak dulu...yg "uzur" tue pOn join skali masak...yg sembayang tue g lah sembanyang..pas hbs...diaorg pOn join masak...mmg seronok lah..semua kwn2 mula tunjukkan aksi memasak masing2...semua tak nak kalah...haha..tp yg seronok nya..masa masak2 tue..kitaorg blh tgok matahari terbenam...waaa...cantik sgt...hihiik~

mlm tue kita dgar ceramah...boring lah...mcm apa tahan mata na tido...hihiik..pa pON...tgh mlm itu kita org trus dpangil bgumpul...tghmlm tue kami mlalukan atvt flyin fox....mmg tbeliak mata ku masa tue... "flyin fox tgah mlm??what??"....hihiik...ketinggian mmg ku takot...masa naik atas bangunan tue aku mmg rasa nak tkencing...sampai kwn tegur muka ku pucat...mana tak..gila pnya tinggi...pas2..yg paling seram...flyin fox tue kita tak pgang tali ke apa...tali ikat blakang jer...mmg mcm supa-men gak lah...hahaha!!!! masa encik2 periksa tali kselamtan ku masa tue aku mmg dah bgegar 1 badan...rasa nak tkucil tu mmg...bdan mmg kecut...cik mmg sunguh2 nak yakinkan ku tali tue slamat...ku ttp tak brani na turun...sampai cek tue yg tolak ku ke bwh..spanjang tali tue aku menjerit...kalah org hesteria..

nex moning..ktaorg telah dbri 1 misi yg amat menarik...encik meminta kami merakit di lautan pergi ke satu pulau yg tak jauh dr situ. pagi tu cuaca agak elok...mmg teruja gak lah...tp takOott!! huhuu...mcm ku pike..dah lah ku xpandai brenang...rakit punya lah kecik...mrakit kat laut tue...bukan sungai...dgn arusnya yg tolak ke tebing...mmg giler lah...kalo pa2 tjd mmg aku org 1st...huhuu..kita g ke pulau tue lbh krg 30min...mmg seksa lahh...sampai tangn ku injurt...huhu..dah sampai kat pulau tue...kita pOn masak...bez lah makanan masa tue..kita masak ikan bakar....ahhaha...bez!! hihikk...pas2 ptg tue kita balik..balik pOn merakit...ada hati nak guna bus?? mimpi lerr...hhaha...masa mrakit tue mmg angin gila badak punya besar...soo..encik2 yg guna bot yg mgiring kami yg telah mnolong kami kbali ke kem...diaorg tarik rakit kami dari blakang...masa dlm rakit tue...mmg ku rasa nak pengsan jugak lah...ombak punya besar...angin punya kuat..dgn ujan nyer...kita duduk kat rakit plak tu msa kena tarik..aduii...mmg mcabar minda gak lah...tp akhir nya..kita sampai ngan selamat kat pantai...hihikk... ^^"

tue antara 2 atvt yg kita org buat...nak tau lagi?? alaaa....tak bez lah kalo cerita semua...korang pergi la sendiri join KBN...bru syok...bru tahu bez tau tak bez....x speriz lah kalo ku cerita semua..kan??kan??kan?? **alasan malas nak taip panjang**....

kesimpulannya **dah mcm karangan plak**....kem tue mmg amat2 mguju ktahanan aku pada alam...bagaimana aku mgawal ketakutan ku...mcm mana ku bkumunikasi wit kwn2 ku yg lain...mmg fun lah 4 me...kalau nak bagi bintang ku bri 4 bintang la antara 5 bintang tue...kan apa tak sampai 5 bintang tue...coz kita pg ptg...dgar ceramah boring..and just 3 hari...mcm tak puas lagi...hihiikk....

~TAMAT~
There was an error in this gadget

Info-info terkini FUC

NO ????