There was an error in this gadget

Followers

Sunday, February 27, 2011

spaghetti bolognese ala kampus made punyaaaaaa...

[Spaghetti Bolognese ala kampus made punya]

apa macam gambar??? ada menarik kah?? ada nampak sedap kah??? 
ni lah hasil spaghetti bolo yang aku buat sendiri ngan bantuan penolong setia aku cik rosline nana...cara masak nya senang jer.....mudah.........ringkas..........dan op coz dijamin sedap!!!!!!!!!
petama skali....sediakan bahan2....antara bahan2 nya...
1.     spaghetti 
2.     sos spaghetti bolo [mana2 jenama pon boleh]
3.     daging ayam yang dah dicincang..
4.     2 sudu minyak masak 
5.     garam
6.     keju
cara2 memasak nya....
1. masak air di dalam periuk....tunggu hingga mendidih...
2. selepas air mendidih...masukkan garam dan minyak...
3.kemudian...masukkan spaghetti di dalam air berkenaan...tunggu dalam lebih kurang 10 hingga 15 min...
4. tos kan spaghetti...


glitter-graphics.com

untuk sos pulak....

1.  masukkan minyak masak ke dalam kuali...
2.  masukkan bawang putih dan bawang merah sedikit [if tak nak pon tak per...coz sos tu dah ada bahan2 ni....] tunggu hingga kekuning2an....
3.  masukkan daging ayam yang dah dicincang halus ke dalam kuali...
4.  gaulkan daging ayam...pecah2kan daging ayam supaya tak bketul2 besar...

5.  masukkan sos spaghetti...
6.  gaulkan sos tersebut dengan daging ayam hingga sebati...
*7.  kalau nak kuah banyak....masukkan air dan sos tomato...
*8.  jangan lupa masukkan garam dan perasa menggikut cita rasa masing2...
[ tanda * nak letak boleh...tak nak pon boleh]
cara penyediaan........
1.  masukkan spaghetti di dalam pingan makan...
2.  masukkan sos bolognece...
3.  taburkan keju di atas sos...
 [model ini---> my bestfwen....Rosline Nana...]

No comments:

There was an error in this gadget

Info-info terkini FUC

NO ????