There was an error in this gadget

Followers

Saturday, February 26, 2011

MERENTAS DESA yang tak seberapa nak desa nya....



tugas cikgu bukan takat nak mngajar.......tetapi tugas guru ni banyakkkk.....dia lah yang jadi mak...dia lah yang jadi bapak...dia lah yang jadi kakak....dia lah yang jadi tukang masak....dia lah yang jadi penghibur....dia lah yang jadi ahli sukan....dia lah yang jadi penjaga simpang masa merentas desa...


ekk??? penjaga simpang??? cikgu jadi hantu ker apa?????
coiii...coiii...coooiii....jangan nak merepek merapu kerabu daging lah!! 




haaaa....hari ini...aku ditugaskan untuk menjaga simpang jalan untuk aktvt merentas desa....agak mencabar lah tugas ni...**yer ker??**....aku punya port...ngam2 kat lampu isyarat...berhadapan ngan vistana hotel...fuhhh...memang ala2 model jugak aku jadi penjaga jalan ni...hehehhe...


apa pon...ini memang 1 pengalaman baru buat aku....walaupOn letih menunggu pelajar2 sampai ke tempat aku....aku tetap rasa thibur dengan telatah2 dorang yang macam2 skill blari....antara nya...



1.   berlari yang tak serupa blari atau dalam kata lain......
        ----->  bjalan jer...

2.     berlari sambil menari....
        -----> bila ditanya kenapa blari macam tu??jawap nya ringkas dan padat....sambut thaipusam, cikgu!

3.     belari sambil menyanyi
        -----> aku : wahhhh.....seronok nyer menyanyi??
                 pelajar : prektis untuk masuk AF cikgu...
                  aku : pulakkkkk....................

4.     belari2 bkejar-kejaran
        -----> yang ni kes boipren galpran la nie....ewah...ewah...sempat lagi...ditegur dorang senyum malu2 lah pulak....adoooiiii budak2 niiii....







haaa....itu salah satu skill dorang belari.....agak menarik....ditanya pon jawapan yang cepu gangsa diberikan....ehhehe....


keletihan menunggu hari tu agak bebaloi jugak...coz pengetua belanja semua guru-guru dan staf makan-makan jamuan kecil kat bilik guru....aku apa lagi...melantak dengan penuh bahagia....sedap makanan tu....rasa nak lagi...tapi malu lah pulak...ahakz!! ehh....pandai pulak malu ek??hahahhaa...

No comments:

There was an error in this gadget

Info-info terkini FUC

NO ????