Followers

Wednesday, February 16, 2011

Join Kelab Pelancongan ke Pantai Kerachut....syookk!!!


sekian lama aku berada di Pulau Pinang ni....ini lah 1st time aku p Pantai Keracut pada sabtu 29/1/2011....lama dah cerita ni....tp nak jugak kongsi2....cozzz....pantai dia cun wooo....putih bersih tanpa apa2 pencemaran.....yang best nya pantai ni....Pantai Kerachut teletak di dalam Taman Negara Pulau Pinang iaitu kat Teluk Bahang....pantai ni merupakan salah satu pantai di M'sia untuk penyu bertelur....kalau bernasib baik kena pada musim penyu bertelur memang pengalaman yang best jugak lah....haaa...selain itu....kawasan pantai keracut ini terkenal dengan   " meromictic lake" yang hanya dapat dilihat 6 bulan setiap tahun.....tasik ini mempunyai 2 lapisan air yang berbeza dari segi suhu nya....nak tahu lebih lanjut pasal "meromictic lake" ni...boleh la tekan kat link bawah ni.....nak cerita panjang2 pon aku tak reti...dulu ambik geo sampai tingkatan 3 jer...semenjak dari hari itu...tak der lagi lah aku mengadap buku2 geo...tapi pasal tasik ni memang agak menarik...coz ianya gabungan air bukit dengan air laut....terasa sejuk dan suam nya...hehehe...


kami dijadualkan akan berangkat ke Teluk Bahang jam 7am.....aku ngan geng2 dah sampai dah...pelajar2 lain pon ramai jugak yang dah datang.....bus pon dah terpacak kat depan sekolah....tunggu si abe fadir kita nie.....ala2 menantikan YB datang....hehehe..apa pOn...selepas taklimat ringkas...pelajar2 dibenarkan masuk ke dalam bus..

pjalanan aku lupa pulak brapa lama...tapi yang pasti sampai2 jer kat taman negara, harum semerbak menyusuk-nyusuk idong kita orang....hahahhaa...nak tau apakah haruman tersebut??? haruman ikan....hahahhaha!!! adakah patut budak2 tu ckp ada orang kentot....hahahhaa..mujur ada gak dorang ni bawak minyak wangi...sprey 1 bus haruman minyak wangi nya....cik ejey kita pulak dah pucat2 dah muka nya....haiiii...anak dara sorang ni....hahhahaha...pa pon....semua tiba dengan selamatnya di teluk bahang....


taklimat ringkas diadakan....kami dberikan pilihan....ada 2 pilihan....

1. guna bot ----> 1 bot rm100
2. jalan kaki (jungle traking)
 [peta untuk jungle traking ke pantai keracut...
ambik dari web http://www.malaysiasite.nl/kerachuteng.htm]

lepas bincang2....kami bcandang untuk jungle tracking dahulu....balik barulah guna bot....

dah taklimat.....Kami dan pelajar-pelajar pon bersarapan....sarapannya bukan main hebat....kita sarapan nasi lemak....aku dah terngiang2 di benak ku....."ni kompom sempoooOootttt!!!"......selesai makan....kita orang pon buat ler barisan.....aku ngan kak fatma duk depan....bukan apaduk depan tu...coz tahu nanti pasti akan kat belakang jugak...hahahhaa...masa nak jalan ni semangat giler ambik gambar...budak2 pon hepi ler....cikgu dia lagi lah suka.....yer lah...dah 1st time p situ....



[cikgu dah tak macam cikgu dah...]

[alahhhaaaiii....sebok jugak depa kat belakang tueee...]

[wajah2 semangat nak jungle tracking]
mula2 tu semangat giler...tapi bila dah mula naik bukit bukau tu....mela la aku sempoOoot....hahahha...dah agak dah pOn....aku yang pada mula nya 1st truz jadi yang last....hahahhaha...ada gak studen ku ni tunggu....


"larat tak cikgu??? nak saya tolong bawak barang tak cikgu?"


aku apa lagi...bagi jer lah kat dia....bagussss pelajar cikgu ni...hahahhaa...walau sesempot mana pon aku ngan member2....perjalanan tetap diteruskan...masa jalan2 tu...jumpa lah ngan pakcik ngan anak2 dia ni....cergas giler...aku yang muda ni pon dah rasa nak pensan....siap pak cik tu offer nak tolong bawak bag aku...hahahhaha....cissss...beri malu i jer....ahakz!! walau pon sempottttt.....akhirnya....kami tiba jugak kat Pantai Kerachut.....mula terpandang pantai nya...memang terbeliak gak lah bijik mata...memang cantik...badan yang lemah gemalai sbb keletihan terus kembali cergas melihat suasana yang indah tu....**cewah**


[ni lah tongkat sakti yang membantu aku sepanjang tempoh mendaki gunung ganang untuk sampai ke Pantai Kerachut tue....terima kasih tongkat sakti....jasamu dikenang...]


 [ada beza tak studen ngan cekgu???]

 [pic ni aku pon tak paham apa yang aku buat tu...kompius...kompis beta melihatnyerrr...]

macam2 aktiviti yang kami lakukan...guru2 yang terlibat pon mengambi bahagian....memang seronok lah....ini merupakan pengalaman yang tak mungkin akan aku lupakan....pengalaman pertama membimbing pelajar melawat....terima kasih jugak kat cikgu fadir coz memberi pelung kat kita orang join kelab dia p pantai kerachut....hehehhe...thankzzz bebeh!!!! 


puas main.....tiba lah masanya untuk BBQ....time yang memang aku nantikan dari td....bukan apa...tenaga dah habis coz jalan naik turun bukit bukau.....hahahhaa....aku ni pasal makan mmg nom1....tak pernah nak nom 2 mahupun 3 dan nombor-nombor yang sama waktu dengan nya...hehehhee....


 [ini semua aku yang punya!!! wakakkakak!!!]

[cikgu yang jadi tukang bakar ayam...studen nyer lak p mana nieee???]

[tuuue lah tak nak tolong cikgu...nahhhh...ambik arang nie....tak nak bagi ayam seketol..buweekk!]

pas makan2.....apa lagi aktiviti yang lom buat lagi??? trrrreng teng teng!!!! op coz lah mandi manda....hahhahaha.....cikgu ni pon tak lepaskan peluang untuk mandi manda....kalah budak2 yer....cikgu ni memang suka aktiviti cam ni...ehhehhehe...aku yang tak reti berenang just berendam jer lah kat dlm air....


syok2 berenang tu....kita p lah tengok kawasan tasik meromictic yang memang fofuler tue......nampak lah kawasan tasik tu...but bukan musim nya...soooo...tak nampak lah air tasik tu.....tapi sungai kecik ada lah...air dari sungai kecil tu memang sejok.....best tol....!!!!!!!!!!!! kesempatan yang ada....kami gunakan untuk aktiviti seperti biasaaaaaa..............iaitu......mengambil gambar kenang-kenangannnnn.....tak banyak pic yang ada kat kamera aku....(kamera biasa2 jerrrrr...) tapi pic kita orang banyak kat sorang studen yang bnama muksin a.k.a masin....hahahhahaa...**jahat cikgu ni**.....kat kamera dia memeng kalau masih zaman guna kodak kira 5 gelung kodak tu muka kita orang jer lah....hahahahhaa....terasa seperti artis lah pulak...opppzz!! 

[suker nya......]

[model jambatan....]

setelah puas bermandi manda....kami pon balik....kami balik menggunakan bot....1 bot rm100....dlm tu boleh masuk 10 orang...sooo...sorang rm10 jerrr......naik bot tu memang lagu giler badak....dah ler aku ngan kompiden nya duduk depan sekali....dengan angin nyer...dengan ombak nyer....fuuulaaaammaaakk!!!!!! menjerit2 cikgu nyerr....budak2 suka lah tengok cikgu dia takot....jahat...ni dah ketegori buli cikgu ni.....hihihiik....dalam perjalanan tu....pak cik bot tu sempat menunjukkan batu2 yang mempunyai replika2 seperti penyu......buaya dan banyak lagi.....tak sempat nak ambik pic dia...huhuhuhu...

sampai di destinasi (depan Taman Negara Pulau Pinang)....kami pon turun dan bersedia untuk kembali ke sekolah..............badan terasa sangat letih......namun....pengalaman yang ada sangatttttt sanggggattttt sangggatttt bharga!!!!!!!! weeeeeeeeee..... 

No comments:

Info-info terkini FUC

NO ????